Internet Jazz Radio Bg Times - Online from USA - 24 / 7

вторник, 24 август 2010 г.

Боклукът от Долни Дъбник не миряса

Отстраненият полицай от Долни Дъбник:

Не съм пожелавал смъртта на Калоян

Клипът, от който излиза, че го удрям, беше постановка, твърди ченгето



@ Yahoo! Video




Полицаят е убеден, че е станал жертва на постановка

Фото "Стандарт"

Не съм пожелавал смъртта на Калоян Кръстев, въпреки че заради него животът ми тръгна стремглаво надолу. Когато ми се обадиха, че той катастрофирал и починал... Ето, и сега като говоря това, почвам да настръхвам! Вярно е, уволниха ме заради него, ама пък млад човек е. Може ли да злорадствам, след като самият аз съм погребал цялото си семейство?! Аз вярвам в Бог и съм чист пред съвестта си...
Това разказва полицаят Георги Филатов след близо година мълчание. Случилото се с него вече се позабрави, но местните хора помнят, че той е отстраненият полицай от Долни Дъбник, заснет в скандален клип как посяга да удари и настъпва цивилен. Миналата година видеото, заснето с джиесем, бе качено в интернет и тиражирано в медиите. А униформеният набързо бе обявен за черната овца на МВР. 40-годишният полицай след 13 години безукорна служба бе изритан дисциплинарно от системата. Преди половин месец административният съд в Плевен обаче отмени заповедта и му върна пагоните
Само преди десетина дни пък 23-годишният Калоян, показан в клипа като жертвата на Филатов, загина в жестока катастрофа зад волана на своя "Форд Фиеста". Заедно с него издъхна и братовчед му Янаки (17 г.). Колата им се вряза в румънски микробус на прав път. Очевидци твърдят, че летяла на зиг-заг. Двамата се връщали рано сутринта от дискотека в Луковит.
"Кощунствено е да приписват вината на мен. Майка му Ваня правила изявления, че заради административното дело по повод моето уволнение синът й се пропил", възмущава се Филатов.
Вярно, срещат ме познати на улицата и ми казват: в тоя живот всичко се връща, признава Филатов. Особено лошото. Баща му починал, когато бил в 8 клас, майка му - точно когато облякъл униформата. Дядо му по бащина линия е руски белогвардеец, преселил се у нас. Самият Георги Филатов живее в с. Петърница. Разведен е. Станал поръчител на двама свои приятели, които излезли нередовни длъжници, и банките му удържали близо 10 хиляди от заплати. Заради тях закъсвал с парите. И сега работи нощем - към охранителна фирма, която пази фалиралата рафинерия "Плама".
"Казал съм на Калоян "Ще те убия!", но кой афектиран не казва това, без да влага реално закана, спомня си миналогодишния инцидент Филатов. Настоява, че в него той самият се е оказал жертва на злепоставяне. Според него, ако в клипа била показана цялата разиграла се ситуация, хората щели не да го винят, а да питат къде другаде по света някой може така да се гаври с униформени полицаи както в България. "Вкарал съм много рецидивисти в затвора, но никога не съм бил обиждан така както от Калоян", разказва полицаят. Според него момчето го напсувало вулгарно на майка, знаейки, че тя е мъртва.
Версията на Филатов и неговите униформени колеги за случилото се на 7 ноември м. г. е коренно различна от показаното в клипа. Пиянска тайфа преградила улицата пред такси призори. Шофьорката в него возела сина си на лекар в Плевен. Един от компанията се метнал на капака и с бутилка разбил предното стъкло. Опитали да отварят вратите, детето се разпищяло. Таксиджийката панически избягала с колата и по странични улици отишла в полицията за помощ. Роднините на вандала обаче после й броили 300 лева и тя млъкнала. За сметка на това го отнесъл полицай Филатов, чиято нощна смяна даже била свършила. Той тръгнал да търси вилнеещата тайфа, за да не се изправи срещу нея колегата му сам. Повикали хулиганите в РПУ да напишат показания и още от улицата Калоян започнал да го ругае. Останалото е, общо взето, известно, но на клипа се вижда как "жертвата" се споглежда заговорнически със снимащия с телефона, казва Филатов. По същото време на спирката десетина възрастни жени гледали с ужас случващото се. Споделили, че биха свидетелствали в полза на полицая, но се страхували, защото тайфата била способна да им запали къщите. Все пак петдесетина човека се престрашили и излезли на протестен митинг, когато го уволнили.
"Не съм влагал нищо лично. Вземал съм продукти от магазина на майката на Калоян, но на заплата съм си ги плащал. Не съм бил в конфликт със семейството, просто съм си вършил работата, когато синовете им са хулиганствали. Малкия съм го гонил от училището, където трошаха пейките, но не съм го докосвал. В големите градове не е както в по-малките, затова на хората им е трудно да си обяснят логиката на случилото се", смята уволненият полицай. Наскоро научил, че някой е направил профил в нета с неговото име и публикувал закани срещу Иво Инджев в блога му. "Готов съм да се срещна с журналиста и да му обясня, че нямам интернет, че не съм чел коментарите му и нямам нищо против него. Не обичам компютрите и трудно мога да напиша пет реда", пояснява Филатов. За разлика от моите криминално проявени неприятели от пиянската компания от Долни Дъбник, която използва мрежата да ме злепостави, добавя той. Полицията трябва да проследи адреса и да разбере кой е истинският автор, настоява бившето ченге.
Евгени Горанов


стандарт

Няма коментари: